مـرز حمایت و مراقبت از نیـروی انسـانی در سازمان

مطلب را به اشتراک بگذارید...

تا‌به‌حال پیش آمده در محیط کار به عنوان یک مدیر میانی، بسیاری از ناهنجاری‌ها، اشتباهات، مناسبات ناسالم ضعف‌ها، کوتاهی و کم‌کاری‌های کوچک و بزرگ نیروهای زیرمجموعه را پوشش دهی و به تصور خودت از آنها مراقبت کنی تا موقعیت شغلی‌شان به خطر نیفتد؛ ولی بعد از مدتی متوجه شوی این مراقبت و حمایت بیش از حد باعث شده تا خود آنها هم از ضعف‌ها و اشتباهات خودشان غافل شوند و تاثیر مراقبت تو را از یاد ببرند و خودشان و کارشان را بی‌عیب و کامل تصور کنند.

این مسئله وقتی مهم‌تر می‌شود که این حمایتگری تو برداشته می‌شود و سازمان، تازه با کیفیت و عملکرد واقعی این نیروها مواجه می‌شود . در حالی‌که خودشان هنوز در توهم بی‌عیبی و کامل بودن غوطه ورند و به سرعت در تضاد با توقعات و خواست های حقیقی سازمان قرار می‌گیرند و به دلیل ناتوانی در پاسخگویی به این خواست ها بالاجبار حذف می‌شوند. گویا این حمایت و مراقبت در نهایت به ضد منافع خود این افراد و سازمان عمل می‌کند و سازمان که در برآورد واقعی برآیند عملکرد آنها دچار اشتباه شده بود به این اشتباه پی برده و اغلب دست به حذف آنها می‌زند.

پس رعایت مرز و حدود مراقبت و حمایت از افراد در سازمان، بر آینده شغلی آنها و محاسبه دقیق سازمان از کارایی و توانایی و بهره‌وری آنها تاثیر مستقیم دارد.

آیا شما تا به حال تجربه مشابه به این داشته‌اید؟

جستجوی مطالب

جدیدترین مطالب

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *